У Матици српској, у понедељак, 12. децембра 2016. године са почетком у 19 сати, у заједничкој организацији Матице српске и Фондације Лаза Костић, проф. др Миодраг Радовић одржао је предавање „Начело укрштаја у филозофији Лазе Костића и у теорији др Јована Живановића”, уприличено поводом 100-годишњице смрти филолога Јована Живановића и 175-годишњице рођења Лазе Костића. Професор Радовић је током овог занимљивог излагања истакао да је у питању, пре свега, интересантан случај да се једно исто начело појавило у естетичкој теорији и пчеларској пракси и теорији. Поред тога, Лаза Костић је читаво једно поглавље посветио пчелару и критичару Јовану Живановићу у славној „Књизи о Змају” (1902). Мање је познато да је др Јован Живановић написао критички приказ о Лазиној књизи и објавио га у „Бранковом колу” (1903). У свом осврту др Живановић се укључио у контроверзу „Змај-Костић” која је обележила почетак 20. века, настојећи да брани Змаја као песника, мада га је и сам критиковао са гледишта Вуковог правописа.
Током програма премијерно је изведена и композиција „Theatrum mundi” младе композиторке Доротеје Вејновић. Композиција је написана за клавир у четири руке. Замишљена је као музички театар у коме нас протагонисти воде кроз својствено тумачење драме „Ромео и Јулија” у есеју Лазе Костића. Осим музичког текста, један од нестандардних композиционих поступака је вокализација која доприности театралним елементима у музичком извођењу. У овом музичком перформансу учествовали су студенти Академије уметности у Новом Саду: Марко Стојановић, клавир, те Александра Аризановић и Раде Маричић, глума.