Одељење за сценске уметности и музику Матице српске са поносом представља ново издање – Пучини и његове хероине Милице Стојадиновић, доктора театрологије, оперске првакиње и професорке на Академији уметности у Новом Саду. Ауторка у овој студији указује на посебну пажњу коју је Ђакомо Пучини (1858–1924), до наших дана најизвођенији писац опера, поклонио женским протагонисткињама. Лично тумачећи ликове многих од његових хероина, као водећи сопран, Милица Стојадиновић пружа јединствен увид који комбинује научно истраживање и више од четврт века дуго искуство на „даскама које живот значе”. Интердисциплинарним приступом она осветљава изградњу женских ликова у свих дванаест Пучинијевих опера, са посебним освртом на Боеме, Тоску, Мадам Батерфлај и Турандот. Ово истраживање, које повезује театрологију и музикологију, има и компаративни карактер, јер анализира сличности и разлике Пучинијевог приступа драми у односу на приступ осталих савремених стваралаца, превасходно Ђузепа Вердија. Пучинија са Вердијем посебно повезује одабир тема које су увек актуелне и могу бити блиске сваком гледаоцу, попут романтичне љубави и патриотског заноса. Студија која је пред нама обогатиће знање и доживљај свих љубитеља уметности, будући да је опера управо спој многих од њених грана: музике, књижевности и позоришта.