Дуо „Едит”, који чине Едит Македонска (виолина) и Горана Ћургус (харфа), одржао је 10. априла концерт бајковите атмосфере, под адекватним називом „Звездана прашина”. Од Дворжака и Пучинија до филмске музике и обавезних домаћих композитора, те делова опера и балета, са високим квалитетом као обавезним оријентиром при сваком одабиру, програм концерта био је прилагођен широкој публици. У актуелном саставу дуо „Едит” наступа већ тринаест година и иза себе има два компакт-диска: Rhapsody of Sound и Инспирације за виолину и харфу, у издању дискографске куће „Lilac”. Обе уметнице имају велико извођачко искуство и плодне каријере.
Едит Македонска потиче из музичке породице. Виолину је почела да учи код своје мајке Дијане Рапонђијеве Стојановић, а дипломирала је на Факултету музичке уметности у Београду у класи проф. Ферн Рашковић. Завршила је магистратуру виолине и камерне музике у Пловдиву, где је била ангажована као асистент на Факултету за музику и игру. Стекла је и диплому соло певања у Музичкој школи „Мокрањац” у Београду, а завршила је и балетску школу у Софији. Као концертмајстор била је ангажована у националној Опери и Балету у Скопљу, у оперским кућама у Варни и Пловдиву (Бугарска), као и у Позоришту на Теразијама у Београду. Од 1980. године до данас ради у Народном позоришту у Београду, где је концертмајстор. Одржала је бројне концерте као солиста и концертмајстор широм бивше Југославије, у Аустрији, Немачкој, Енглеској, Француској, Белгији, Чешкој, Словачкој, Јужној Кореји, Шпанији, Грчкој, Бугарској, Мађарској, Португалији, Швајцарској, Јапану, Данској, САД и Италији. На репертоару солистичких концерата посебно заступа домаће музичко стваралаштво. Године 2021. додељен јој је Печат Народног позоришта за посебан допринос у раду и стваралаштву.
Горана Ћургус је завршила студије харфе на Факултету музичке уметности у Београду, где је дипломирала и магистрирала у класи проф. Милице Барић. Већ 20 година је харфисткиња Опере Народног позоришта. Дуги низ година била је стални сарадник Београдске филхармоније, Војвођанског симфонијског оркестра, Симфонијског оркестра РТС и других реномираних оркестара. Освајала је прве и специјалне награде на републичким и савезним такмичењима, и међународном такмичењу „Петар Коњовић”. Награду „Златни анђео” за најбољег младог музичара у Србији добила је 1994. године. Са Бориславом Чичовачким премијерно је извела и снимила Сонату за обоу и харфу Петра Стојановића, у организацији Одбора за заштиту српске музичке баштине САНУ. У оквиру пројеката Одбора, учествовала је у извођењу и снимању музике Јосипа Славенског, Александра Обрадовића и Лудмиле Фрајт, као и музике Исидоре Жебељан. Сарађује са младим српским композиторима и редовно наступа на Трибини композитора Удружења композитора Србије. Од 2022. године члан је Уметничког одбора Међународног фестивала „Исидора Жебељан”.
Комбинација виолине и харфе коју нам пружа дуо „Едит” обузима и одводи слушаоца на скривено место личне носталгије, која у сваком евоцира специфичне призоре, а у ауторки ових редова замишљено детињство човечанства, одсликано пасторалним и еденским пејзажима. До краја концерта, очарани звезданом прашином, нисмо знали да ли смо у Свечаној сали Матице српске или на неком балу на коме се сијају кристали, док сатен и чипка веселих играча прате чаробни ритам. Зато је публика громогласним и упорним позивом на бис хтела – и успела – да продужи овај доживљај за још једну композицију, у којој су се Едит Македонска и Горана Ћургус дале несебично, као и до тад. Размена енергије може се у доброј мери осетити и на снимку концерта на коме се могу чути све композиције. Снимак потражите на Youtube каналу Матице српске.